VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY
Účinné od 1. 1. 2020
-
Všeobecné ustanovenia
-
Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „Podmienky“) upravujú obchodné a práve vzťahy medzi podnikateľským subjektom:
Martin Brezničan ViKe
01701 Považská Bystrica, SNP 1949/58-2
IČO: 47545747 -
(ďalej len ako „predávajúci“) ako predávajúcim a právnickou osobou alebo fyzickou osobou ako kupujúcim (ďalej len ako „kupujúci“).
-
Predávajúci je prevádzkovateľom internetového obchodu: vike.sk
-
Kupujúci prehlasuje, že sa pred uzatvorením kúpnej zmluvy za podmienok stanovených v tých to Podmienkach oboznámil s obsahom Podmienok a že s nimi súhlasí a bez výhrad ich prijíma.
-
Spotrebiteľom je osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti.
-
E-shop je internetový portál prevádzkovaný predávajúcim na adrese vike.sk prostredníctvom ktorého predávajúci ponúka tovar a služby a súčasne kupujúci môže realizovať svoje objednávky v súlade s týmito Podmienkami.
-
Predávajúci a kupujúci sú na základe vzájomnej dohody oprávnení dohodnúť sa aj individuálne podmienky uzatvárania obchodných vzťahov.
-
Objednávka
-
Spotrebiteľ objednáva výrobky a služby predávajúceho prostredníctvom online obchodného systému na vike.sk písomnou formou: e-mailom (vrátane objednávky cez internetový obchod). Takto vykonaná objednávka sa považuje za záväznú a je v súlade so zákonom č. 102/2014 Z.z., o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
-
Pri každej objednávke musí spotrebiteľ uviesť meno a priezvisko, poštovú a fakturačnú adresu, telefónne číslo, e-mail; fyzická a právnická osoba podnikateľ aj IČO, DIČ, IČ DPH, názov tovaru, popis tovaru, počet kusov, dátum vystavenia objednávky, (objednávka prostredníctvom internetového obchodu tieto podmienky spĺňa automaticky). Tieto údaje budú v zmysle zákona č. 18/2018 Z.z., o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, spracúvané výlučne za účelom naplnenia účely obchodného vzťahu medzi predávajúcim a spotrebiteľom a nebudú poskytnuté tretej osobe (s výnimkou osoby zabezpečujúcej prepravu tovaru).
-
Po doručení objednávky bude táto objednávka zaevidovaná v systéme predávajúceho a vtedy zároveň vzniká obchodný vzťah medzi predávajúcim a spotrebiteľom a objednávka je pre spotrebiteľa záväzná.
-
Spotrebiteľ má právo stornovať objednávku podľa platných zákonov. Objednávku je možné stornovať výhradne písomnou formou (e-mailom). Potvrdenie stornovania oznámi predávajúci spotrebiteľovi tiež písomnou formou. Písomná forma sa vyžaduje z dôvodu doložiteľného dokladu storna pre predávajúceho a zastavenie vybavovania objednávky.
VI. Minimálna hodnota tovaru jednej objednávky v internetovom obchode je stanovená na 1 EUR bez DPH (bez poštovného). Tovar je možné v objednávke ľubovoľne kombinovať.
VII. Predávajúci potvrdzuje, že nebude prádavať víno a alkoholícké nápoje mladším osobám ako 18 rokov.
VIII. Kuriérska spoločnosť pri odovzdaní tovaru skontroluje vek zákazníka.
IX. Objednaný chladený tovar má kupujúci po prevzatí umiestniť do chladného prostredia (od + 2 do + 6 stupňov – podľa návodu na skladovanie na tovare) , aby nedošlo k znehodnoteniu a pokazeniu tovaru. V prípade, ak kupujúci podľa tohto odporúčania nepostupuje, z pravidiel a všeobecných obchodných podmienok, zanika možnosť reklamácie chladeného tovaru.
X. Zákazník je informovaný o doručovaní objednávky v deň doručenia , v takom prípade má zákazník objednávku, v ktorej sa nachádza chladený tovar prevziať v deň doručovania. Ak nastane situácia a zákazník nebude zastihnutý prepravnou spoločnosťou v deň doručovania objednávky na adrese, ktorú uviedol pri vyplňovaní objednávkového formulára, alebo si objednávku nevyzdvihne na príslušnom odbernom mieste prepravnej spoločnosti, v takom prípade zaniká možnosť reklamácie na chladený tovar v objednávke.
-
Dodacie lehoty
-
Dodacie lehoty sú pre rôzne druhy produktov rôzne.
-
Vo všeobecnosti je termín dodania, alebo odberu tovaru do 7 pracovných dní od dátumu dátumu objednávky.
-
Vo výnimočných prípadoch, keď niektoré druhy tovarov nie sú skladom, a nie sú k dispozícii ani u výrobcov a dovozcov môže byť dodacia lehota dlhšia.
-
Cena, platobné podmienky a prepravné
-
Cena produktu je stanovená cenníkom predávajúceho. Ceny uvedené v cenníku môžu podliehať zmenám i bez predchádzajúceho ohlásenia. Predávajúci si vyhradzuje právo zmeny cien v nadväznosti na zmeny cien výrobcov, dovozcov a pod.. Platná cena produktu bude vždy oznámená pri objednávke v eshope vike.sk.
-
Spotrebiteľ uhrádza platbu kartou, dobierkou alebo prevodom/vkladom na účet predávajúceho.
-
Pri odovzdávaní produktu platí spotrebiteľ cenu za produkt + dopravné a prípadne cenu dobierky.
-
Spôsob dopravy si volí spotrebiteľ sám cez formulár objednávky v e-shope alebo pri inom spôsobe komunikácie. Spotrebiteľ si môže zvoliť spôsob dopravy, a to:
- Vlastnou dopravou (osobný odber tovaru od predávajúceho);
- Kuriérom (zasielateľskou službou);
-
Výška nákladov na dopravu bude vždy oznámená spotrebiteľovi pri overovaní objednávky, prípadne predávajúci odporučí spotrebiteľovi lacnejší, resp. vhodnejší variant dopravy.
-
Preberanie tovaru
-
Spotrebiteľ sa zaväzuje prevziať tovar v dohodnutom termíne na adrese uvedenej na objednávke.
-
Pri preberaní tovaru resp. zásielky je spotrebiteľ povinný skontrolovať ich fyzickú neporušenosť a kompletnosť. Pokiaľ je tovar, resp. zásielka viditeľne poškodená a zničená, spotrebiteľ je povinný bez prevzatia zásielky ihneď kontaktovať predávajúceho a so zasielateľskou spoločnosťou, resp. doručovateľom spísať Zápis o škode na zásielke. Akékoľvek neskoršie reklamácie na množstvo a fyzické porušenie produktu nebudú akceptované.
-
Kupujúci nadobúda vlastnícke práva k produktom až uhradením plnej ceny a ďalších peňažných čiastok dohodnutých v kúpnej zmluve na účet predávajúceho.
-
Nebezpečenstvo škody na produktoch prechádza na spotrebiteľa momentom prevzatia tovaru spotrebiteľom alebo jeho povereným zástupcom.
-
Odstúpenie od zmluvy
-
Spotrebiteľ je oprávnený stornovať objednávku bez poplatku, podľa platných zákonov. Objednávku je možné stornovať výlučne písomnou formou (e-mailom).
-
Spotrebiteľ je oprávnený bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru. Odstúpenie od zmluvy musí byť uskutočnené písomnou formou, musí obsahovať všetky údaje slúžiace k identifikácii produktu, spotrebiteľa a predávajúceho a musí byť vo vyššie uvedenej lehote doručené spolu s produktom do sídla predávajúceho na náklady a zodpovednosť spotrebiteľa. Náklady na vrátenie produktu znáša spotrebiteľ.
-
Tovar nesmie byť poškodený, používaný, musí byť v pôvodnom obale a spolu s produktom musí spotrebiteľ odovzdať všetky dokumenty týkajúce sa predmetného produktu, ktoré obdržal pri jeho kúpe. Spotrebiteľ súhlasí a berie na vedomie, že písomnou formou sa v tomto prípade rozumie listina o odstúpení od kúpnej zmluvy podpísaná spotrebiteľom. Produkt sa nevracia na dobierku. Takto zaslaný produkt sa neprijíma a vracia späť.
-
Pri dodržaní vyššie uvedených povinností spotrebiteľa, predávajúci prevezme tovar späť a do 14 dní odo dňa odstúpenia zmluvy cenu zaplatenú za produkt alebo za službu alebo preddavok, ktorý spotrebiteľ uhradil za produkt alebo službu vráti spotrebiteľovi vopred dohodnutým spôsobom späť.
-
Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku najmä v nasledovných prípadoch:
-
poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,
-
predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
-
predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,
-
predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
-
predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
-
predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
-
predaj alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktoré predávajúci nemôže ovplyvniť.
-
V prípade akceptovania požiadavky spotrebiteľa na odstúpenie od kúpnej zmluvy po lehote 14 dní, má predávajúci právo požadovať úhradu vzniknutých nákladov a zmluvnú pokutu vo výške 10% z fakturovanej (vystavenej) peňažnej čiastky.
-
Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť objednávku (odstúpiť od zmluvy) alebo jej časť ak:
-
produkt sa nevyrába alebo sa prestal vyrábať
-
zmenila sa cena dodávateľa produktu
-
vystavená cena produktu bola chybná
-
nebola uhradená platba za tovar do 10 pracovných dní pri zvolenej platbe vopred zo strany spotrebiteľa
-
Záruka
-
Konkrétne záručné podmienky, prípadne dátumy spotreby sú uvedené na obaloch jednotlivých produktov.
-
Vo všeobecnosti, pokiaľ v záručných listoch a na obaloch výrobkov nie je uvedené inak, je záručná doba pre plnenie spotrebiteľských zmlúv stanovená na minimálne 24 mesiacov alebo zhora ohraničená dátumom spotreby produktu. Reklamovať je možné len produkt zakúpený a zaplatený u predávajúceho. Pri uplatnení reklamácie je spotrebiteľ povinný doručiť (pokiaľ to charakter produktu umožňuje) reklamovaný produkt mechanicky nepoškodený, v originálnom balení, vrátane manuálov, záručného listu, faktúry alebo iného dokladu o zaplatení produktu predávajúcemu. Pri uplatnení reklamácie sa spotrebiteľ riadi pokynmi uvedenými v záručnom liste.
-
Oprávnenie na záruku zaniká v prípade, že k chybe došlo mechanickým poškodením a znehodnotením výrobku, nevhodným používaním a skladovaním výrobku v nevhodných podmienkach. Zo záruky sú tiež vyňaté chyby spôsobené živelnou pohromou.
-
V prípade uplatňovania reklamácie sa odporúča spotrebiteľovi telefonicky kontaktovať predávajúceho a oznámiť druh reklamovaného tovaru a konkrétny dôvod. Na základe týchto informácií sa odporučí spotrebiteľovi ďalší postup pri vybavovaní reklamácie.
-
Informácie o spracovaní osobných údajov
-
Podnikateľský subjekt:
Martin Brezničan ViKe
01701 Považská Bystrica, SNP 1949/58-2
IČO: 47545747 (ďalej tiež len „Správca“),
spracováva v rámci svojej činnosti v zmysle nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochrane fyzických osôb v súvislosti so spracovaním osobných údajov a o voľnom pohybe týchto údajov a o zrušení smernice 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane osobných údajov) (ďalej len „Nariadenie“) v spojení s ustanoveniami zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov, nasledujúce osobné údaje Odosielateľov: -
V prípade fyzických osôb: meno a priezvisko; adresu bydliska, e-mailovú adresu; telefónne číslo.
-
V prípade právnických osôb: meno a priezvisko kontaktných osôb; telefónne číslo kontaktných osôb; e-mailovú adresu kontaktných osôb; názov spoločnosti; webovú adresu obchodu; e-mailovú adresu spoločnosti; fakturačnú adresu; IČ, DIČ.
-
Vyššie uvedené osobné údaje je treba spracovať za účelom identifikácie zmluvných strán a plnenia zo zmluvy podľa príslušných ustanovení zákona č. 40/1964 Zb., občiansky zákonník v znení neskorších predpisov, zákona č. 513/1991 Zb., obchodný zákonník v znení neskorších predpisom a ďalej za účelom evidencie zmluvy a budúceho prípadného uplatnenia a ochrany práv a povinností zmluvných strán.
Takéto spracovanie umožňuje:
-
článok 6 odst. 1 písm. b) Nariadenie – spracovanie potrebné pre plnenie zmluvy, a
-
článok 6 odst. 1 písm. f) Nariadenie – spracovanie potrebné pre účely oprávnených záujmov správcu alebo tretej strany.
-
Osobné údaje budú spracovávané predávajúcim za vyššie uvedeným účelom po dobu trvania zmluvného vzťahu a ďalej po dobu 10 rokov od ukončenia zmluvného vzťahu, pokiaľ nepožaduje iný právny predpis uchovanie zmluvnej dokumentácie po dlhšiu dobu.
-
Na emailovú adresu uvedených kontaktných osôb budú v prípade záujmu kupujúceho predávajúcim zasielané obchodné zoznámenia, pretože tento postup umožňuje § 7 odst. 3 zákona č. 351/2011 Z.z. , o elektronických komunikáciách. Tieto oznámenia sa môžu týkať iba podobného tovaru či služieb a je možné kedykoľvek jednoduchým spôsobom – zaslaním listu na kontaktnú adresu predávajúceho, emailu na adresu predávajúceho alebo preklikom na odkaz v obchodnom oznámení – odhlásiť. Emailová adresa bude za týmto účelom predávajúcim uschovávaná po dobu 3 rokov od uzatvorenia poslednej zmluvy medzi zmluvnými stranami.
-
Spracovanie daných osobných údajov realizuje hlavne predávajúci, osobné údaje však pre ňu môžu spracovávať aj týmto spracovatelia alebo tretie strany:
-
Poskytovateľ účtovného softwaru, prípadne ďalší poskytovatelia spracovateľských softwarov, služieb a aplikácií, ktoré však v súčasnej dobe predávajúci pre spracovanie osobných údajov Odosielateľov nevyužívajú.
Kupujúci má podľa Nariadenia na základe dohody právo:
-
požadovať od predávajúceho informáciu, aké osobné údaje kupujúceho spracováva,
-
vyžiadať si u predávajúceho prístup k týmto údajom a tieto nechať aktualizovať alebo opraviť, poprípade požadovať obmedzenie spracovania,
-
požadovať po predávajúcom vymazanie týchto osobných údajov, toto vymazanie predávajúci prevedie, pokiaľ nebude v rozpore so zákonom alebo oprávnenými záujmami predávajúceho,
-
na účinnú súdnu ochranu, pokiaľ má kupujúci za to, že jeho práva podľa Nariadenia bola porušená v dôsledku spracovania údajov v rozpore s týmto Nariadením,
-
na prenosnosť údajov,
-
požadovať kópiu spracovávaných osobných údajov,
-
podať sťažnosť na Úrade pre ochranu osobných údajov,
-
vzniesť námietku proti spracovaní na základe oprávneného záujmu predávajúceho.
-
Práva a povinnosti zmluvných strán pri spracovaní osobných údajov Príjemcov sú upravené Zmluvou o spravovaní osobných údajov, ktorá je prílohou č. 5 týchto Podmienok.
-
Mimosúdne riešenie spotrebiteľských sporov
-
V prípade, že dôjde medzi predávajúcim a spotrebiteľom ku vzniku sporu, ktorý sa nepodarí vyriešiť ani vzájomnou dohodou oboch strán, môže spotrebiteľ podať návrh na mimosúdne riešenie takého sporu určenému subjektu mimosúdneho riešenia spotrebiteľského sporu.
-
Vo všetkých ostatných prípadoch je týmto subjektom: Slovenská obchodná inšpekcia, ústredný inšpektorát, Odbor pre medzinárodné vzťahy a alternatívne riešenie spotrebiteľských, Prievozská 32, p.p. 29, 827 99 Bratislava 27.
-
Záverečné ustanovenia
-
Predávajúci má právo podľa charakteru a množstva objednaných produktov vyzvať kupujúceho k osobnej prehliadke a osobnému odberu tovaru. V týchto prípadoch bude spotrebiteľ kontaktovaný a bude s ním dohodnutý ďalší postup. Pokiaľ spotrebiteľ už uhradil kúpnu cenu, bude mu táto čiastka prevedená späť, pokiaľ sa nedohodnú inak.
-
Predávajúci si vyhradzuje právo zmeny ceny. Pri zmene ceny predávajúci kontaktuje spotrebiteľa. Spotrebiteľ má právo pri takto upravených cenách objednávku stornovať.
-
Predávajúci a spotrebiteľ sa dohodli, že plne uznávajú komunikáciu na diaľku – telefonickú, faxovú (vrátane ručne vypísanej objednávky), elektronickú formu komunikácie, najmä prostredníctvom elektronickej pošty a internetovej siete ako platnú a záväznú pre obe zmluvné strany.
-
Tieto všeobecné obchodné podmienky boli formulované a ustanovené v dobrej viere, za účelom splnenia zákonných podmienok a úprav korektných obchodných vzťahov medzi predávajúcim a spotrebiteľom. V prípade, ak sa preukážu kompetentným orgánom Slovenskej republiky niektoré ustanovenia týchto podmienok ako neplatné alebo nevynútiteľné a to celkom alebo čiastočne, platnosť a vynútiteľnosť ostatných ustanovení a zvyšné časti príslušného ustanovenia tým zostávajú nedotknuté.
-
Práva a povinnosti zmluvných strán týmito Podmienkami neupravené sa riadia právnymi predpismi platnými a účinným na území Slovenskej republiky, a to predovšetkým zákonom č. 40/1964 Zb., občiansky zákonník v znení neskorších predpisov, zákonom č. 513/1991 Zb., obchodným zákonníkom v znení neskorších predpisov a tiež zákonom č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho v znení neskorších predpisov
-
Pokiaľ je akékoľvek ustanovenie Podmienok alebo jej časť považovaná z akéhokoľvek dôvodu za neplatnú, bude pre daný účel považovaná za vypustenú. Táto skutočnosť nemá vplyv na platnosť zostávajúcich častí Podmienok.
-
Tieto Podmienky vrátane všetkých príloh sú sprístupnený predávajúcemu na internetových stránkach vike.sk Predávajúci je oprávnený realizovať zmenu Podmienok vrátane príloh a v takom prípade je povinná zoznámiť s nimi kupujúcich prostredníctvom internetových stránok vike.sk, a to s dostatočným časovým predstihom pred dátumom účinnosti takejto zmeny, najmenej jeden mesiac. Kupujúci je povinný dostatočne často sledovať uvedené internetové stránky, zoznamovať sa s uvedenými zmenami, a pokiaľ s niektorou zo zverejnených zmien nesúhlasí, je oprávnený zmluvu uzatvorenú s predávajúcim pred dátumom platnosti zmeny písomne vypovedať bez udania dôvodu s výpovednou lehotou jeden mesiac, ktorá začína bežať dňom doručenia druhej predávajúcemu. V opačnom prípade sa má za to, že sa s uvedenými zmenami zoznámil a súhlasí s nimi a je nimi odo dňa ich účinnosti viazaný.